top of page

Επιστημονικές & Οργανωτικές Πηγές

  1. Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (World Health Organization – WHO)
    https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/autism-spectrum-disorders
    Περιγράφει τι είναι ο αυτισμός, επιπολασμός, αιτίες, και ανάγκες στήριξης.

  2. Autism Europe
    https://www.autismeurope.org/
    Ευρωπαϊκός οργανισμός υπεράσπισης δικαιωμάτων ατόμων με αυτισμό με έμφαση στην κοινωνική ένταξη και αποδοχή.

  3. National Autistic Society (Ηνωμένο Βασίλειο)
    https://www.autism.org.uk/
    Περιλαμβάνει πλούσιο υλικό για καμπάνιες ενημέρωσης και εμπειρίες αυτιστικών ατόμων.

  4. Autistic Self Advocacy Network (ASAN)
    https://autisticadvocacy.org/
    Οργάνωση από και για αυτιστικά άτομα, που προωθεί την αυτοεκπροσώπηση και την αποδοχή.

  5. Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ)
    http://www.autismgreece.gr/
    Ελληνικός φορέας με πληροφορίες και δράσεις για την υποστήριξη και αποδοχή.

  6. Centers for Disease Control and Prevention (CDC): Developmental Milestones

  7. Hagan JF, Shaw JS, Duncan PM (Eds.). (2017). Bright Futures: Guidelines for Health Supervision of Infants, Children, and Adolescents (4th ed.). American Academy of Pediatrics.

  8. Zubler JM et al. (2022). Evidence-Informed Milestones for Developmental Surveillance. Pediatrics, 149(3):e2021052138.

 Άρθρα & Έρευνες για την Κοινωνική Αποδοχή

  • Milton, D. (2012). “On the ontological status of autism: the ‘double empathy problem’.”
    (Disability & Society)
    👉 Προτείνει ότι η δυσκολία επικοινωνίας μεταξύ αυτιστικών και μη αυτιστικών ατόμων είναι αμφίδρομη.

  • Kapp, S. K. et al. (2013). “Deficit, difference, or both? Autism and neurodiversity.”
    (Developmental Psychology)
    👉 Υπερασπίζεται την έννοια της νευροποικιλότητας ως βάση για κοινωνική αποδοχή.

  • Centers for Disease Control and Prevention (CDC – ΗΠΑ)

  • Αναπτυξιακά ορόσημα ανά ηλικία (0–5 ετών)

  • Περιλαμβάνουν κοινωνικά, γλωσσικά, κινητικά και γνωστικά στοιχεία

  • Ιστότοπος:
    https://www.cdc.gov/ncbddd/actearly/milestones/index.html

  • American Academy of Pediatrics (AAP)

  • Επιστημονικές κατευθύνσεις για αναπτυξιακή παρακολούθηση, Χρησιμοποιείται από παιδίατρους διεθνώς

  • Ιστότοπος:https://publications.aap.org

  • WHO (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) , Διεθνή πρότυπα ανάπτυξης παιδιών Χρήσιμα ιδίως για ηλικίες 0–3 ετών

  • Έγγραφο:  WHO Multicentre Growth Reference Study (MGRS)
    https://www.who.int/tools/child-growth-standards

  • Νοσοκομείο Παίδων "Αγία Σοφία" (Ελλάδα)

  • Παιδιατρικές κατευθυντήριες γραμμές

  • Πληροφορίες για γονείς, φυλλάδια με αναπτυξιακές φάσεις

  • Ιστότοπος: https://paidon-agiasofia.gr

  • Brugha, T. S., et al. (2011). "Epidemiology of autism spectrum disorders in adults in the community in England." Archives of General Psychiatry, 68(5), 459–465.

  • Happé, F., & Charlton, R. A. (2012). "Aging in autism spectrum disorders: A mini-review." Gerontology, 58(1), 70–78.

  • Lai, M.-C., & Baron-Cohen, S. (2015). "Identifying the lost generation of adults with autism spectrum conditions." The Lancet Psychiatry, 2(11), 1013–1027.SpringerLink

  • Müller, E., Schuler, A., & Yates, G. B. (2008). "Social challenges and supports from the perspective of individuals with Asperger syndrome and other autism spectrum disabilities." Autism, 12(2), 173–190.

  • National Institute for Health and Care Excellence (NICE). (2012). "Autism spectrum disorder in adults: diagnosis and management." NICE Clinical Guideline CG142.

  • Corbett et al. (2014): Το θεατρικό πρόγραμμα "SENSE Theatre" βελτίωσε κοινωνικές δεξιότητες σε παιδιά με αυτισμό. (Journal of Autism and Developmental Disorders).DOI: 10.1007/s10803-014-2064-1

  • Gabriels et al. (2016): Η θεατρική παρέμβαση συνέβαλε στη μείωση κοινωνικού άγχους.(Behavior Modification).

  • Levy & Reid (2013): Ανασκόπηση των θετικών επιδράσεων του θεατρικού παιχνιδιού στην κοινωνική ένταξη και την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων.

  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram

© 2025 by GP Digital Marketing All rights reserved.

bottom of page