Επιστημονικές & Οργανωτικές Πηγές
-
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (World Health Organization – WHO)
https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/autism-spectrum-disorders
Περιγράφει τι είναι ο αυτισμός, επιπολασμός, αιτίες, και ανάγκες στήριξης. -
Autism Europe
https://www.autismeurope.org/
Ευρωπαϊκός οργανισμός υπεράσπισης δικαιωμάτων ατόμων με αυτισμό με έμφαση στην κοινωνική ένταξη και αποδοχή. -
National Autistic Society (Ηνωμένο Βασίλειο)
https://www.autism.org.uk/
Περιλαμβάνει πλούσιο υλικό για καμπάνιες ενημέρωσης και εμπειρίες αυτιστικών ατόμων. -
Autistic Self Advocacy Network (ASAN)
https://autisticadvocacy.org/
Οργάνωση από και για αυτιστικά άτομα, που προωθεί την αυτοεκπροσώπηση και την αποδοχή. -
Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ)
http://www.autismgreece.gr/
Ελληνικός φορέας με πληροφορίες και δράσεις για την υποστήριξη και αποδοχή. -
Centers for Disease Control and Prevention (CDC): Developmental Milestones
-
Hagan JF, Shaw JS, Duncan PM (Eds.). (2017). Bright Futures: Guidelines for Health Supervision of Infants, Children, and Adolescents (4th ed.). American Academy of Pediatrics.
-
Zubler JM et al. (2022). Evidence-Informed Milestones for Developmental Surveillance. Pediatrics, 149(3):e2021052138.
Άρθρα & Έρευνες για την Κοινωνική Αποδοχή
-
Milton, D. (2012). “On the ontological status of autism: the ‘double empathy problem’.”
(Disability & Society)
👉 Προτείνει ότι η δυσκολία επικοινωνίας μεταξύ αυτιστικών και μη αυτιστικών ατόμων είναι αμφίδρομη. -
Kapp, S. K. et al. (2013). “Deficit, difference, or both? Autism and neurodiversity.”
(Developmental Psychology)
👉 Υπερασπίζεται την έννοια της νευροποικιλότητας ως βάση για κοινωνική αποδοχή. -
Centers for Disease Control and Prevention (CDC – ΗΠΑ)
-
Αναπτυξιακά ορόσημα ανά ηλικία (0–5 ετών)
-
Περιλαμβάνουν κοινωνικά, γλωσσικά, κινητικά και γνωστικά στοιχεία
-
Ιστότοπος:
https://www.cdc.gov/ncbddd/actearly/milestones/index.html -
American Academy of Pediatrics (AAP)
-
Επιστημονικές κατευθύνσεις για αναπτυξιακή παρακολούθηση, Χρησιμοποιείται από παιδίατρους διεθνώς
-
Ιστότοπος:https://publications.aap.org
-
WHO (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) , Διεθνή πρότυπα ανάπτυξης παιδιών Χρήσιμα ιδίως για ηλικίες 0–3 ετών
-
Έγγραφο: WHO Multicentre Growth Reference Study (MGRS)
https://www.who.int/tools/child-growth-standards -
Νοσοκομείο Παίδων "Αγία Σοφία" (Ελλάδα)
-
Παιδιατρικές κατευθυντήριες γραμμές
-
Πληροφορίες για γονείς, φυλλάδια με αναπτυξιακές φάσεις
-
Ιστότοπος: https://paidon-agiasofia.gr
-
Brugha, T. S., et al. (2011). "Epidemiology of autism spectrum disorders in adults in the community in England." Archives of General Psychiatry, 68(5), 459–465.
-
Happé, F., & Charlton, R. A. (2012). "Aging in autism spectrum disorders: A mini-review." Gerontology, 58(1), 70–78.
-
Lai, M.-C., & Baron-Cohen, S. (2015). "Identifying the lost generation of adults with autism spectrum conditions." The Lancet Psychiatry, 2(11), 1013–1027.SpringerLink
-
Müller, E., Schuler, A., & Yates, G. B. (2008). "Social challenges and supports from the perspective of individuals with Asperger syndrome and other autism spectrum disabilities." Autism, 12(2), 173–190.
-
National Institute for Health and Care Excellence (NICE). (2012). "Autism spectrum disorder in adults: diagnosis and management." NICE Clinical Guideline CG142.
-
Corbett et al. (2014): Το θεατρικό πρόγραμμα "SENSE Theatre" βελτίωσε κοινωνικές δεξιότητες σε παιδιά με αυτισμό. (Journal of Autism and Developmental Disorders).DOI: 10.1007/s10803-014-2064-1
-
Gabriels et al. (2016): Η θεατρική παρέμβαση συνέβαλε στη μείωση κοινωνικού άγχους.(Behavior Modification).
-
Levy & Reid (2013): Ανασκόπηση των θετικών επιδράσεων του θεατρικού παιχνιδιού στην κοινωνική ένταξη και την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων.